Mathematical English System
Teaching English with numerical formulae by building the English language onto the Universal Linguistic Platform(ULP) of the students, thus avoiding all sorts of confusion and considerably reducing the time and effort it normally takes to learn English.
Üzleti Lehetőség és a Matematikai Angol Rendszer
A Lebegő Piac
A lebegő piac a piacnak arra a részére utal, amit még nem foglalt el senki, tehát még szabadon
meghódítható. Nem minden üzleti ágban van jelen egy lebegő piac, de amikor idegen nyelvoktatásról
beszelünk akkor igen. A nyelvoktatásban a lebegő piac méretét tekintve jelentős nagyágú, legalább
akkora, de szerintem nagyobb, mint az elfoglalt piac, amely a piacnak az a része, ami már elégedett
azzal a nyelvoktatással, amit a pénzéért kap.
Vegyük Magyarországot alapul! Itt van 10 millió ember. Átlagosan egy népnek 4,2 embere közül 1
tanuló van, tehát akkor ez ad egy teljes piacot, ami 2.380.952 embert tesz ki. Kerekítsük ezt a
számot 2.380.000-re a könnyebb számításérdekében! Körülbelül azt lehet mondani, hogy ezek a
tanulók között van egy 3% talán aki soha semmilyen nyelven nem képes megtanulni, mert olyan a
szellemi beállítottsága, hogy ez neki nem fog menni sehogy sem. Nagylelkűen ezért vonjunk le
10%-ot a piacból. Így kapjuk meg a rendelkezésre álló piacot, aminek a létszáma 2.356.200. Ez a létszám 6 éves kortól 10-17 éven át tanuló. Ezek a tanulók megtaníthatók angolul, és nagy többségük már tanulja is ezt a nyelvet valahol. Ha mindezek az emberek már elégedettek lennének azzal, ahogy ők az angol nyelvet tanulják, és az már jól menne nekik, akkor azt lehetne mondani, hogy ha
Magyarországon az utcán angolul megszólítanánk valakit, akkor 5 emberből legalább egy beszélgetni
tudna velünk. Sajnos ez nem így van. Átlagban még 10 emberből sem lehet egyet találni, aki angolul
el tudna beszélgetni. Ebből arra lehet következtetni, hogy a rendelkezésre álló piacnak a ma használt
módszerekkel még a felét sem képesek az iskolák megtanítani angolul beszélni. Tehát minden józan
számítás szerint a lebegő piac Magyarországon minimum 1.178.100 tanuló. Ezek azok az emberek, akik nem tudnak megtanulni angolul, és miután mindent megpróbáltak, abbahagyják a tanulást.
Ennek a piacnak azon részén, amelyik még nem hagyta abba a tanulást és még fizet az órakért, és a rendelkezésre álló piac másik felén osztozik a magyar magán nyelvoktatás összessége.
Az, aki ki tudja elégíteni ezt a lebegő piacot, az a Magyarországon rendelkezésre álló piacnak legalább a felét sajátíthatja ki magának.
Ezen felül még vannak akik már ugyan nem tanulók, de mindennek ellenére még megakarnak angolul tanulni. Ha mindezt összevetjük és kiegyezünk egy 70%-os lebegő piacban, akkor az ad nekünk egy 1.666.000-es létszámot.
Na, de számoljunk továbbra is csak azzal ami biztos, és vegyük alapul a tanulók 50%-át! Ha mindenki
fizet 400Ft-ot egy órára, és vesz 2 órát egy héten, akkor az kiad egy 3.200 Ft.-os havi díjat fejenként.
Ez pedig 3.769.920.000 Ft.-os havi bevételt jelent annak a cégnek, aki a lebegő piacot ki tudja
elégíteni. Egy évben van 12 hónap, de jó szándékból csak 10-zel szorozzuk ezt meg!
Levonva a következtetéseket azt kell látnunk, hogy az a cég, aki a lebegő piacot meg tudja szerezni, 37.699.200.000 Ft. évi bevételnek lehet jogos tulajdonosa.
Az angol nyelvtanításban ennyit kínál a lebegő piac Magyarországon.
Ha ez nem jó üzleti lehetőség, akkor nem tudom, hogy a jó üzlet alatt mit lehet érteni.
Mindent együttvéve azt is meg kell jegyezni, hogy ha valaki a lebegő piac összességét meg tudja
hódítani, akkor az bizony magával fogja húzni a rendelkezésre álló piac másik felének egy részét is.
Tehát aki ezt véghez tudja vinni, az a magyarországi angol nyelvoktatásban meghatározó szerepet vív
ki magának. Ezen a szinten már nincs konkurencia.
Ahhoz, hogy egy teljesebb képet kapjunk, a következőkben annak kell következnie ami ezt véghez
tudja vinni.
A Matematikai Angol Rendszer
Az már nyilvánvaló, hogy a jelenleg használt módszereknek és az egész nyelvoktatási rendszernek
nincs megoldása a lebegő piac keserveire. Ha ez nem így lenne, akkor már nem is lenne lebegő piac
Magyarországon. Ez logikusan azt is jelenti, hogy egy megoldásnak gyökereiben kell különbözni mindattól, amit ma a nyelvoktatásban használnak. Ez pedig akkor azt sugallja, hogy a megoldás erre a problémára nem jöhet onnan, ahol az akadémiai tanítást meghatározzák, ezért annak teljesen más alapokon kell állnia. Ha az összes manapság használt módszerek 50%-ban csődöt mondanak, és ezzel egy olyan hatalmas lebegő piacot hoznak létre, ami ezeknek a módszereknek a tükörképe, akkor az is nyilvánvaló, hogy egy másik módszer itt nagy változást nem hozhat, ezért inkább egy nyelvtanítási rendszerre van szükség. Egy módszer és egy rendszer között az az alapvető különbség, hogy egy rendszer a tanulónak dolgozik, míg ellenben egy módszerrel a tanulónak kell dolgoznia.
Ez azt is megköveteli, hogy egy ilyen rendszernek a különböző részei egységbe legyenek rendezve,
és ne össze-vissza kövessék egymást, mint ahogy a jelenlegi nyelvtanra épített, vagy azt teljesen
elvető módszereknél tapasztaljuk.
Mindez kizárja azt, hogy a nyelvet nyelvi problémák megoldásain keresztül taníthatná, mint a
napjainkban használatos módszerek, és szinte megköveteli, hogy a nyelvtanítás szimbólumokkal
leírt képletekből és annak alkalmazásából álljon. Szimbolizált tudás nélkül egy bonyolult
egységet nem lehet szisztematikusan tanítani. Ezért van a fizikában, számtanban, mértanban,
elektronikában, és még több másban is a tudás képletesítve.
Természetesen egy ilyen képletekben átadható nyelvi rendszernek célja is kell hogy legyen. Ellenben
az összes többi módszerrel, ahol a tanulók mindabból amit megtanultak, a nyelvet mint egészet
önerőből rakják össze és értik meg. Egy rendszer nem tűzheti ki célul a nyelv egészének a gyakorlását
mindaddig, amíg a nyelv egészét meg nem tanította.
Egy rendszer mindig a legcélszerűbb módon, a nyelv felépítésének a lényegét kell, hogy a tanulók elméjében felépítse, és a gyakorlás az órákon csakis az angol nyelvnek a már megtanult részeiből való szabad beszédet jelölheti ki célul.
Egy ilyen rendszernek nincs más lehetősége, mint hogy a tanított nyelv belső struktúrájának és a
nyelv keletkezésekor használt logikának megfelelően tanítsa a nyelvet, és a tanított nyelv belső
struktúrája szerint tagolja fel a tananyagát.
Na, mármost ha ez lehetséges, akkor egy ilyen rendszer nem csak egy adott nyelv belső felépítésére
lenne építve, hanem minden nyelvben megadott belső szerkezet szerinti felépítést kellene, hogy
tükrözzön, és ezzel a rendszerrel más nyelvek is taníthatóak lennének.
Azt hiszem az eddigiek alapján nyilvánvaló, hogy a nyelvtan az nem ez a rendszer, amiről itt szó van.
Csak a Matematikai Angol Rendszer (MAR) képes ezeknek az előírásoknak megfelelni, és csak ez a tanítási rendszer képes a lebegő piacot angolul megtanítani.
Az alábbiakban összefoglalom a Matematikai Angol Rendszer sajátosságait;
- elindítja azokat a szellemi folyamatokat, amelyeket gyerekként még használni tudtunk az
anyanyelvünk megtanulásakor, azaz ugyanúgy tanítja az angol nyelvet, ahogyan mi az
anyanyelvünket tanultuk
- két elméjű tanterv
- nem módszer, hanem egy rendszer
- számokban megadott képletekkel tanít, nem nyelvtanórákkal
- a képletei egységbe vannak rendezve, és a nyelv felépítésének a lényegét fejezik ki
- a nyelv tanítása előtt az angol kommunikációt tanítja meg a tanulóknak
- az emberiség nyelvi kommunikációjának alapjaira épül
- beépíti az angol nyelvet a tanulók Egyetemes Nyelvi Síkjába (Universal Linguistic Platform),
nem pedig csak a memóriájukba, ami a nyelvet használni képtelen
- van vége, egy utolsó leckéje, amikor a Teljes Angol Nyelvi Struktúrát a tanuló elméjében
felépítette (CELS – Complete English Linguistic Structure)
- beépíti a nyelvet a tanulók elméjébe kevesebb mint 2 év alatt, heti egy tanítással 90-95%-os
sikerrel
A Matematikai Angol Rendszer lehetővé teszi a tanulóknak, hogy;
- gyorsabban tanulhassanak meg angolul
- kevesebbet kelljen fizetniük, mire megtanulják a nyelvet
- úgy tanulhassák a nyelvet, ahogyan az anyanyelvüket tanulták; gyakorlással
- elkerülhessenek minden félre- és meg nem értést
- mindig motiváltak legyenek, és mindig fel tudják mérni, hogy mennyit haladtak a tanulással
Reklámozhatóság és Konkurencia
Ahogy elnézzük, hogy az angol tanfolyamok és az iskolák miként vannak reklámozva, a szemünkbe
tűnik, hogy egyikük sem állítja azt, hogy náluk jobb a tanterv, mint bárhol másutt. Nem azért nem
merik ezt állítani az iskola vezetők, mert gyávák, hanem azért, mert ezt az állítást egyikőjük sem
tudná megvédeni, ha arra kerülne a sor, és ez hosszú távon csak sértené az üzletet.
Ha egy tantervet kívánunk reklámozni Magyarországon, akkor arról többet el kell tudni mondani,
minthogy melyik amerikai egyetemen melyik nagynevű professzor csinálta. Ha nem tudunk ennél
többet állítani, vagy valami olyant, amit egy másik iskola nem mondhat magáról, akkor sajnos
csak úgy tudjuk az iskolánkat hirdetni, hogy alapjában véve a piac számára majdnem lényegtelen
előnyeit nagyítjuk fel és hangsúlyozzuk ki.
Jelen pillanatban az egész világon ez folyik a nyelvoktatás reklámozásában. Ezzel csak az a baj, hogy
mindez hatástalanná válik, ott ahol a Matematikai Angol Rendszer természetére hivatkozunk.
Ha egy iskolában úgy kezdik, hogy azt mondják „itt úgy tanítjuk a tanulóknak az angolt, ahogyan ők
gyerekkorunkban az anyanyelvüket tanulták”, és ezt egy magyarázatban be tudják mutatni, akkor egy
ügyfél számára ez lesz a mérce, és mindaz a hely ahol ezt nem tudják magukról elmondani, törölve
lesz a listájáról.
Ha ezt a TV-ben egy országnak elmondja valaki, akkor abban az országban előbb-utóbb mindenki
ezzel a mércével fog mérni.
Ezek után nagyon nehéz lesz az olyan iskolákba tanulókat toborozni, ahol a hagyományos módszerekkel oktatnak.
Ma még az iskoláknak nem kell ehhez alkalmazkodniuk, de ha a Matematikai Angol Rendszert valahol bevezetik, akkor ez teljes mértékben meg fog változni. Az a cég, aki ennek az elvárásnak eleget tesz sikeres lesz, és jó jövedelemhez jut, azonban a többiek sorsa könyörtelenebbé válik.
A piac nem törődik az iskolák és cégek óhajával és érzelmeivel. Viszont azt a céget, amelyik először hirdeti ki, hogy úgy tudja az angolt tanítani, mint ahogy az emberek az anyanyelvüket tanulták, először kétségbe vonják, utána leellenőrzik, aztán meg követni fogják. Ez a cég, és akik csatlakoznak hozzá, irányítani fogják az angol nyelvoktatást Magyarországon.
Ha egy értelmes embert megkérdeznénk arról, hogy szerinte milyen lenne a lehető legjobb
nyelvtanítási módszer, akkor ő azt válaszolná, hogy az lenne a legjobb, amivel úgy tanulhatnánk
nyelveket, ahogyan az anyanyelvünket tanultuk, mert a tapasztalatai szerint ez nem került nagy
erőfeszítésbe. Egész egyszerűen – a fantasztikus ötleteken kívül – ettől jobb módszert nem tudunk
elképzelni. Végeredményben ezzel a módszerrel mindenki meg tudott legalább egy nyelvet tanulni valamilyen szinten.
Amikor egy ilyen módszer alkalmazására kerül sor, ott abban az országban a nyelvoktatásban és
ennek az üzleti részében is nagy változások fognak bekövetkezni, aminek a során új, nagy játékosok
fognak beszállni a játszmába, és sok régi játékos fog kiesni.
A Matematikai Angol Rendszernek nem kell megküzdenie a vezető szerepért, mivel a konkurencia felett áll.
Amíg az összes többi tanítási módszer a rendelkezésre álló piac egyik felén osztozik, addig a
Matematikai Angol Rendszer meghódítja a másik felét, ami jelen pillanatban még senkié sem.
A Nyelvoktatás Jövője
Új időszakok gyakran vannak fontos találmányoktól számítva, főleg az utóbbi időben. Amikor egy
találmány az embereknek lehetővé teszi, hogy valamit úgy vagy olyan szinten csináljanak, ahogyan
azt a régi módszerekkel nem lehetséges, úgy egy új korszak kezdődik, és az mindig hoz magával új
szereplőket a színpadra.
A 18. században egy híres nyelvész, Wilhelm von Humboldt azt mondta, hogy „mi nem vagyunk képesek nyelvet tanítani, mi csak annyit tehetünk, hogy létrehozunk egy olyan környezetet,ahol a tanulás megtörténhet.”
Ettől fogva az akadémiában a tanárok ezt a vonalat követik a mai napig is, és azon vannak, hogy
minél jobb körülményeket hozzanak létre ahhoz, hogy a tanulás magától megtörténhessen.
Kérdés: mi van, ha nem történik meg a tanulás, és egy óriási lebegő piac jön létre?
Annak, hogy az akadémikusok nem tudtak egy olyan rendszert megalkotni, ami egy nyelvet is képes
tanítani, az az oka, hogy a mai napig sem képesek a határokon túl gondolkodni. Ha ez nem így volna,
akkor a nyelvtanulásban nem lenne lebegő piac, és a tanítási módszerek 90%-ban eredményesek
lennének.
Ha a Matematikai Angol Rendszer egyszer majd kijelenti önmagáról, hogy „itt vagyok, és képes
vagyok nyelvet tanítani” akkor nem lesz olyan ép elméjű tanuló, aki majd azért fog fizetni egy
iskolának, hogy ott olyan környezetet hozzanak neki létre, ahol a nyelvtanulás megtörténhet.
Ezt máshogy gondolni az emberi intelligenciára nézve sértés lenne.
A Matematikai Angol Rendszer nem csak egy új rendszer, ami majd elindítja az akadémikusokat egy
másik úton, hanem egy olyan rendszer is, ami véget vet annak a kornak, ahol a tanárok a nyelvtanítás helyett azon vannak, hogy olyan környezetet hozzanak létre a tanulóknak, ahol a tanulás megtörténhet.
Mint ahogy az iparosodásról két fázisban beszélhetünk – Henry Ford előtt és Henry Ford után – a
nyelvoktatás is ugyanígy fog szétválasztódni egy olyan korszakra, ahol a nyelvtanulás elősegítése volt
a cél, illetve egy olyanra, ahol már egy nyelv szerkezeti lényegét (CELS) az emberiség tanítani volt
képes.
Eddigi életem során megtanultam öt nyelven beszélni, és még három másikkal is foglalkoztam. De
azok közt, akik engem tanítottak, nem volt egy sem, aki velem előre meg tudta volna értetni a nyelv
szerkezeti lényegét, és hogy mire koncentráljak a tanulásom során. A tanáraim, mint bárki másé is,
csak olyan környezetet tudtak biztosítani, ahol az én tanulásom létrejöhetett. (Thank you, Sir
Wilhelm von Humboldt.)
Egy napon a Matematikai Angol Rendszerrel mindez meg fog változni.
Az Egyetemes Nyelvi Sík / Universal Linguistic Platform
Ha a Matematikai Angol Rendszer tényleg ilyen jó, akkor minden bizonnyal mások is szeretnének
megoldást tálalni a lebegő piac aggodalmaira. Bizonyosan szeretnének rátalálni egy olyan nyelvi
struktúrára, amelyre minden nyelv épül, és amely szerint tanítva a nyelveket a leghatékonyabb módszer kidolgozható. Ugyancsak minden bizonnyal mások is szeretnének egy olyan tanítási módszerre rátálalni, amivel egy tanuló újra tudná működtetni azokat a szellemi folyamatokat, amikkel az anyanyelvét tanulta.
Professzor Noam Chomsky a 60-as években előadta, hogy szerinte minden gyerek egy már a
Szellemiségébe beépített nyelvi rendszerrel születik a világra, mert különben nem lenne képes
megtanulni egy nyelvet sem.
Szó szerint ezt mondta:
“You and I can learn English, as well as any other language, with all its richness because we are
designed to learn languages based upon a common set of principles, which we may call universal
grammar.”
Fordítás: “Te és én azért tudunk angolul és más nyelveken tanulni, és a nyelvek gazdagságát átvenni,
mert mi az összes nyelvben meglévő elvi alapok szerint vagyunk megalkotva. Ezt az alapelvi halmazt
nevezhetjük ‘universal grammar’-nek is, azaz ‘egyetemes nyelvtannak’. “
Web: www.chomsky.info/interviews/
Másutt a professzor meg is határozza:
“In fact, by universal grammar I mean just that system of principles and structures that are the
prerequisites for acquisition of language, and to which every language necessarily conforms.’’
Fordítás: “Igazából az egyetemes nyelvtan alatt azt a nyelvi struktúrákból és alapelvekből álló
rendszert értem, amelyik abszolút szükséges bármelyik nyelv megtanulásához, és amelyikhez minden nyelv hozzáigazodik.”
Web: http://chomsky.info/1984____/
El kell ismernünk, hogy Professzor Chomskynek igaza volt mindebben.
Tehát akkor vajon neki sikerült-e megtálalnia ezt az egyetemes nyelvtant?
Nem!
Itt van egy nem rég kiadott cikk, ami arról szól, hogy még mindig keresik, de végeredményben semmi
érdemlegeset még nem találtak:
http://arstechnica.com/science/2015/08/mit-claims-to-have-found-a-language-universal-that-tiesall-languages-together/
De akkor van olyan struktúra, amelyre minden nyelv épült?
Igen, van!
Ezt neveztem el Egyetemes Nyelvi Sík-nak, vagy angolul Universal Linguistic Platform-nak. Ez egy két
dimenziós szellemi sík, ami az egyik oldalon be van határolva mindazzal, amit az emberi elme
gondolatba tud ölteni, a másik oldalon pedig mindazzal, amit egy nyelvi rendszerben az ember ki tud
fejezni. Minden nyelv a földön csakis ezen határokon belül képes a nyelvtanát megalkotni. Tehát,
hogy félreértés ne essék, ez egy nyelvtan előtti rendszer.
Egy nyelv csak ezen a síkon, és ennek a határain belül működhet. Amíg minden más nyelvoktatási
módszer a nyelvben előforduló részek bemagolásával, és azoknak a gyakorlati alkalmazásával tanítja
a nyelvet, addig a Matematikai Angol Rendszer ezen az Egyetemes Nyelvi Síkon építi fel a nyelvet a tanuló elméjében, számokban megadott képletek segítségével. Az emberi elme a memóriával nem képes egy nyelvet működtetni, mert a memória az csak adatok tárolására és azokra való emlékezésére alkalmas. Tehát aki a jelenlegi módszerekkel tanul nyelvet, annak még önerőből a bememorizált adatokból egy nyelvet kell kovácsolnia magának, ha pedig erre nem képes, akkor mindaz amit tanult, haszontalan marad számára.
Ezt a hibát egy tanuló nem képes elkövetni a Matematikai Angol Rendszerrel.
A Mathematikai Angol Rendszernek a lebegő piac nehézségeire megoldást találni, és a lebegő piac problémáját megoldani nem erőfeszítés jelent, hanem egy önmaga természetéből eredő természetes tulajdonságot.
A Matematikai Angol Rendszerrel az a tapasztalat, hogy az anyanyelv más módszerekkel való
megtanulásához képest körülbelül egy negyede idő alatt tudja az angol nyelvet megtanítani.
Ezért kell úgy gondolnunk, hogy egy olyan személy, aki angolul akar megtanulni, előbb választaná a
Matematikai Angol Rendszert, mint bármely más módszert.
A Matematikai Angol Rendszer Bevezetése
Amikor egy iskola hálózat azt teszi terítékre, hogy bevezesse-e a Matematikai Angol Rendszert,
akkor az első dolog amit végig kell gondolnia az az, hogy mit von majd az maga után, ha valamelyik
másik cég vezeti azt be az országban. Vajon képes lesz-e majd versenyre kelni a Matematikai Angol
Rendszerrel? Egy reálisan gondolkodó befektetőnek vagy iskola hálózatnak így kellene kezdenie a
gondolatmenetét. Minden más probléma másodlagos amellett, hogy minden országban csak egy
vállalat kaphatja meg az alkalmazási jogot a Matematikai Angol Rendszerre.
Magyarul afölött kell döntést hoznia, hogy a magyar nyelvoktatásban vezető vagy alárendelt szerepet kíván betölteni a jövőben.
Annak a cégnek, aki a Matematikai Angol Rendszert bevezeti a közoktatásban, a következő
előnyöket látom reálisnak:
- Ő lesz a magyar privát nyelvoktatást meghatározó cége
- Mindaddig az üzleti vetélkedés felett fog állni, amíg a Matematikai Angol Rendszer
alkalmazását szakszerű irányítással tudja összekapcsolni
- Maga köré gyűjti a magán nyelvoktatással foglalkozó cégeket
- Egy új, és sokkal hatékonyabb üzleti struktúrát hozhat létre a nyelvoktatásban
- Jövedelmezővé teheti más iskoláknak, hogy betársuljanak hozzá
- Drágábban taníthatja az angol nyelvet, és még így is olcsóbb lesz a tanulóknak, mivel
jelentősen rövidebb idő alatt éri el a végeredményt
- Saját vizsgarendszert dolgozhat ki a tanulóknak, és az általa kiadott okleveleket a produkált
színvonallal elismerésre kényszerítheti Magyarországon
Mint ahogy ennyiből is nyilvánvalóvá válik, egy új kezdetnek a kulcsát kínálom a Matematikai Angol Rendszerrel.
Úgy gondolom, hogy ebben a rövid ismertetőben ennyiből világossá vált a Matematikai Angol
Rendszer lényege és a magában hordozó üzleti lehetőség nagysága. Ha további kérdésük lenne a
Matematikai Angol Rendszerrel kapcsolatban, vagy felkeltette az üzleti érdeklődésüket, akkor
mielőbb keressenek meg!
Remélem, hogy még találkozunk!
Minden jót!
Veres Zoltán
(a Matematikai Angol Rendszer feltalálója és tulajdonosa)
Tel: +82-10-2615-3179
Email: mathengsys@gmail.com